Commentary of Quranic verses related to scientific aspects, a critical study of Dr. Israr Ahmed’s opinion

سائنسی موضوعات سے متعلق آیاتِ قرآنیہ کی تفسیر،ڈاکٹر اسرار احمد کے موقف کا تنقیدی جائزہ

Authors

  • Syed Adeel Shah PHD Scholar, Department of Islamic Studies, Al-Hamd Islamic University, Islamabad

DOI:

https://doi.org/10.53575/arjish.v6.03(22)u3.29-45

Keywords:

Dr. Israr Ahmed, Quran, Tafsir, Science, Hadith

Abstract

Dr. Israr Ahmed was an orator and informal teacher of the Quran in the public domain. He spent the whole of his life preaching his Quranic thoughts which he derived from different sources and origins. During the interpretation of Quranic verses, he set up some of his own ideas which he used during the verbal commentary of particular verses. He did not follow the traditional way of using Hadith while explaining the meanings of Quranic verses related to scientific facts. Such a personal approach to understanding the Quran has been presented in the elaboration of different phases especially with reference to modern scientific facts. In order to clarify that issue, the approach to the building of Quranic perception given and utilized by Dr. Israr Ahmed has been taken into account in the light of Muslim traditional thought. The series of lectures about Quranic interpretation delivered by him has been published with the title “Biyan ul Quran”. This study revolves around the abovementioned idea with the help of examples given in “Biyan ul Quran”.

References

Al-Nahal:44

Al-Baqarah:187

Abu Abdullah Muhammad Bin Ismail Al-Bukhari, Al-Jami Al-Sahih, Dar ul Salam, Lahore, H: 1783

Al-Nur:22

Sahih Al-Bukhari, H: 2455

Abu Abdullah Muhammad bin Yazeed Ibn e Majah, Sunan Ibn e Maja, Dar ul Salam, Lahore, H: 2534

Al-Fatiha: 7

Ahmed Ibn e hanbal, Musnad Ahmed, Maktaba Rehmania, Lahore, H: 9400

صلح حدیبیہ کے موقع پر عروہ بن مسعود ثقفی جب کفار کی جانب سے سفیر بن کر سمجھوتہ کرنے آئے تو واپس جا کر انہوں نے اسی طرح کے تاثرات کا اظہار کیا تھا۔دیکھیے :

Seerat Encyclopedia, Dar ul Salam, Lahore, Vol 8, P. 93

Abu Dawood Suleman bin Ash’as, Sunan Abu Dawood, Dar ul Salam, Lahore, H: 338

اس ضمن میں اسرار نے مختلف مثالوں سے اپنے نقطہ نظر کی وضاحت بھی کی ہے اور اس ضمن میں نبیﷺ کی دعوتی حکمتوں،عسکری فیصلوں اور دیگر دنیاوی تجاویز کو بطور مثال پیش کیا ہے۔دیکھیے:

Dr. Israr Ahmed, Biyan ul Quran, Njuman Khuddam ul Quran, Peshawer, Vol 5, P. 144, 145

Ibid, Vol 6, P. 175

Ibid, Vol 6, P. 217

Al-Imran:14

Sahih Al-Bukhari, H:4800

Biyan ul Quran: Vol2, P. 17

Al-Baqarah: 114

Abu Bakar Ahmed bin Al-Hussain Al-Byhaqi, Shuab ul Iman, Maktabah Islamiah, Lahore, P. 317, 318

Biyan ul Quran, Under, Al-Baqarah:114

Al-Baqarah:195

Biyan ul Quran, Under, Al-Baqarah:195

Ibid, Vol 1, P. 32

Muslim bin Al-Hujjaj Al-Qushyri, Sahih Muslim, Dar ul Salam, Lahore, H: 2363

Biyan ul Quran, Vol 1, P. 43

Ibid, Vol 1, P. 57

Ibid, Vol 1, P. 3232

Ibid, Vol 1, P. 57

Ibid

وَلَقَدۡ خَلَقۡنَا الۡاِنۡسَانَ مِنۡ سُلٰلَةٍ مِّنۡ طِيۡنٍ‌ ثُمَّ جَعَلۡنٰهُ نُطۡفَةً فِىۡ قَرَارٍ مَّكِيۡنٍ ثُمَّ خَلَقۡنَا النُّطۡفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقۡنَا الۡعَلَقَةَ مُضۡغَةً فَخَلَقۡنَا الۡمُضۡغَةَ عِظٰمًا فَكَسَوۡنَا الۡعِظٰمَ لَحۡمًا ثُمَّ اَنۡشَاۡنٰهُ خَلۡقًا اٰخَرَ‌ فَتَبٰـرَكَ اللّٰهُ اَحۡسَنُ الۡخٰلِقِيۡن

ترجمہ:اور ہم نے انسان کو مٹی کے خلاصے سے پیدا کیا ہے پھر اس کو ایک مضبوط (اور محفوظ) جگہ میں نطفہ بنا کر رکھا پھر نطفے کا لوتھڑا بنایا۔ پھر لوتھڑے کی بوٹی بنائی پھر بوٹی کی ہڈیاں بنائیں پھر ہڈیوں پر گوشت (پوست) چڑھایا۔ پھر اس کو نئی صورت میں بنا دیا۔ تو خدا جو سب سے بہتر بنانے والا بڑا بابرکت ہے ۔

Biyan ul Quran, Vol 1, P. 57

Ibid, Vol 5, P. 117

Maurice Bucaille, Bible, Quran and Science, (Urdu Tanslation by: Sana ul Haq Siddiqui), Idarat ul Quran, Karachi, 1993, P. 187

مزید لکھتے ہیں" قرآنِ کریم میں، مقدس بائبل سے کہیں زیادہ سائنسی دلچسپی کے مضامین زیر بحث آئے ہیں، بائبل میں یہ بیانات محدود تعداد میں ہیں، لیکن سائنس سے متضاد ہیں۔ اس کے برخلاف قرآن میں بہ کثرت مضامین سائنسی نوعیت کے ہیں، اسلیے دونوں میں کوئی مقابلہ نہیں، مؤخر الذکر (قرآن) میں کوئی بیان بھی ایسا نہیں، جو سائنسی نقطہ نظر سے متصادم ہوتا ہو۔ یہ وہ بنیادی حقیقت ہے، جو ہمارے جائزہ لینے سے اُبھر کر سامنے آتی ہے۔(ایضا)

Biyan ul Quran, Vol 1, P. 56

Ibid, Vol 6, P. 299

Ibid, Vol 1, P. 83

Imad ul Din, Ibn e Kathir, Qasas ul Anbiya, Dar ul Salam, Lahore, P. 38

Sahih Al-Bukhari, H: 4638; Sahih Muslim, H: 265

Sahih Al-Muslim, H: 195

Biyan ul Quran, Vol 2, P. 29; Vol 6, P. 203; Vol 7, P. 343; Vol 7, P. 82,83; Vol 2, P. 42; Vol 4, P. 208; Vol 3, P. 104; Vol 4, P. 208

Ibid, Vol 1, P. 29

Ibid

Ibid

Ibid

Ibid, Vol 1, P. 32

https://www.youtube.com/watch?v=7DZQo_yv8is ( 7:35)

Al-Nahal: 44

Al-Najam:3,4

Mausooah tafseer bil mathur, dar ul Ibn e hazam, Berut, 2017

Basirah Shageef Noorani, Sahihyn ki Sciensi Riwayat awr Sciensi Haqaaiq ka Taqabuli Mutalia, Government college for women, Lahore, 2014

Dr Muhammad Riyaz Karmani, Wahi, Ilm aur Science, Markazi Maktabah Islami Publishers, New Dehli, P. 70

Jami Tirmidhi, H: 2950

Ibn e Tymiyah, Usool e Tafseer, Maktabah Al-Salafiah, Lahore, P. 48

Downloads

Published

2022-09-30

How to Cite

Shah, S. A. (2022). Commentary of Quranic verses related to scientific aspects, a critical study of Dr. Israr Ahmed’s opinion: سائنسی موضوعات سے متعلق آیاتِ قرآنیہ کی تفسیر،ڈاکٹر اسرار احمد کے موقف کا تنقیدی جائزہ. Al-Aijaz Research Journal of Islamic Studies & Humanities , 6(3), 29-45. https://doi.org/10.53575/arjish.v6.03(22)u3.29-45